Dagen innan nyår

Jahopp. Då är det dagen innan nyår då :)
Imon blir det att åka till Sarah (:

Sista dagen jag jobbade morgon. Det känns ganska skönt om jag säger så. Slippa gå upp tidigt och sen vara tröt hela dan. Men Iaf. Här kommer min vecka :)

Måndag: Det var nog den andra värsta dagen i mitt liv. Jobbade ju morgon som vanligt och höll på att ge djuren mat. Sen för att kunna sätta på en ny bal på vagnen så måste man fälla ner en lem som det kallas. Och när jag gjorde det så fastnade det en kabel så den klämdes och skickade ut 220 w i hela ladugården. Alla djuren bara la sig ner och började skrika. Och jag fick panik, jag visste inte vad jag skulle göra. Men sen fick mamma mig till att dra ur kontakten och så småningom började alla djuren ställa sig upp igen. Men jag kommer aldrig att glömma den synen när alla började skaka och knäa. Fy. Och det som va så bra, eller ja, att jag var trög ochinte gjorde något. Det var att jag höll bara i en dosa som inte var  strömförande. Om jag hade rört något djur eller vagnen så skulle jag också ha fårr 220 wolt i mig, och kanske inte skulle ha klarat det. Så det är bara bra att man är trög ibland. Och det var ju inte första gången detta hände. Det hade tydligen hänt en gång till, för mamma hade råkat ut för samma sak. SÅ jag tycker att Bröderna Olofsson skulle ta och tänka igenom det. Men inte då. Och sen var det en ko som skulle ha fått tvillingar men den ena dog. Ja det var en jävla dag. När allt hade lugnat ner sig så stack jag och mamma in till kalmar. Där köpte jag ett linne, ett typ skortliknande tröja. Sen var vi runt lite över allt i kalmar och till sist hämtade vi min kamera :)

Tisdag:
Lika jävla drygt på morgonen med. En kviga hade slirkat sig ur sitt halsband och innan vi fick tillbaka henne till där hon stod. Det var inte det lättaste. Och sen gick propparna hela tiden så ingen fungerade på tjursidan. Usch. Men den när vi var färdiga gick jag in och la mig och vaknde inte förens 12 ;)

Onsdag: Jobbade sista morgonen idag som sagt. Sov till 12.55 ;) Men nu sitter jag med färg i håretoch ska snart hoppa in i duschen för att sen åka till Anna :D Sen drar hon och jag och Jenny in till kalmar och ska se Avatar! Det bler megabra ;)

 

asf

Kläderna tänkt till nyår :)

kljh

Filmen :D

kj

New Yorker är nog den bästa butiken ever ;) Mitt snygga linne :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0