Jag säger inte att jag hatar dig, men jag tycker inte om den du håller på att bli....

Hello.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag vill skriva av mig, det kanske låter konstigt. Gick upp idag vid halv 6 och jobbade. Lika jobbigt som det brukar vara nu för tiden. Jag tycker inte att det är kul att jobba längre. Inte när jag känner mig tvingad till det. Men det kanske bara är en sån period? Isf så har jag många olia perioder. De där kan-inte-sova-perioderna. Mår-dåligt-perioderna. Ja, det finns många fler.

Men nu ska vi inte hacka upp oss på det :) Har pluggat lite idag med, sen tog jag stallet. Gjort rent och kört ut allt smutsigt sågspån och in med nytt. Och Melina hade tagit sig ut ur sin box och ätit upp all kaninmat och stökat till. Det jag inte fattade var att hon kunde komma åt höet, men hade inte ätit något. Inte vad jag såg iaf. Så när jag gav Doolin och Shannon morgonhö så fick hon inget. Det kanske låter elakt men med tanke på att hon hade ätit kaninmat, vet inte om det är farligt för henne eller något, så ville jag inte riskera att hon ska bli dålig igen. Så hon fick vara utan och knapra på halmen ist. Och jag har sett henne ute i hagen och det syns inget på henne. Det är skönt de!.

Mamma och pappa bråkade idag. Jag hatar när de bråkar. De gör de oftast efter att pappa har jobbat natt. Men jag håller med mamma, han är förjävlig när han har jobbat natt. Han klagar på allt och alla och inget är bra enligt honom. Förra gången de bråkade så blev förstås jag indraget och det slutade med att jag sa upp mig, men pappa tog det inte på allvar. Så nu jobbar jag igen, men känner mig tvingad till det. Och sen så ska vi ju ha en ny traktor. Och då fick han rycket när mamma och jag sa att vi aldrig kollade storleken på andras traktorer. Jag menar, ser man en traktor så kommar man ju inte storleken? "Mamma, kolla!En sån stor traktor skulle vi kunna ha? Färgen passar ju verkligen hemma med!" Jag menar, hallo? Även att jag har bott på bondgård 16 år av mina 18 så är inte det första jag kollar på? Jag bryr mig inte om storleken på traktor, vilken färg det är eller något sånt. Jag vill bara ha en som funkar och som inte krånglar till det allt för mycket. Men jag får bara rycket på honom när han håller på. Vilken normal människa kollar på storleken på ett fordon? Man kollar oftast vem det är som SITTER i traktorn, inte storleken.

Nej, nu ska jag tvätta håret och sen ge Skroten och Bengan mat innan jag ska sova. Slänger in lite bilder som jag hade på mobilen.
:] natti! <3

aef En dag då hårer faktiskt va bra ^^

faSkroten och Bengan :D

 

gsdgsInte så jättebra bild men tycker om den på något sätt :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0