Det är inte alltid det är lätt!

Nu så är jag vaken igen :P
Gick upp vid kvart över fem och fic kför mig att jag inte behövdes i ladugården idag. Vet inte varfördet kändes så. Men jag pallrade mig upp iaf och gjorde det jag skulle.

Jag har tänkt på en sak. Det är många jag har hört har sagt att det inte är svårt att vara bonde nu för tiden. Men där kan jag säga att de som säger det har fel! Det kan vara ett rent hevete ibland. Det är inte bara att mjölka och sitta i en traktor på åkrarna. Om vi säger så här. Det kan vara flera saker man måste hålla reda på när man tex, mjölkar. Man måste se så att kon inte har för höga celler, då kan Arla inte använda mjöken, och då får man inte in några pengar. Och man måste se till att alla korna mår bra och äter ordentligt. Så det är inte bara att sätta på ett par maskiner på juvret och tro att det sköter sig självt. Man måste se till att klövarna inte är för långa, se till att tex, ensilagen inte är någon mögel i, och sånna saker. Så jag tycker inte att det är så lätt som andra säger. Testa själv en hel dag så kommer du förstå varför. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0