Träningsvärk!

Vilken träningsvärk jag har!

Istället för att städa så gick jag ut och red min polle istället. Så jag tränsade henne och red iväg, men sen när jag red på ängen så hörde jag bara en stor duns och att Doolin fick panik och började springa. Jaha, nu åker jag ju av, tänkte jag för hon ville inte stanna. Men till slut så fick jag henne till det. Och eftersom jag red barbacka så kunde jag känna hennes hjärtslag, och jag kan säga att hon hade ju ingen vilopuls direkt. Men jag fick henne att lugna ner sig lite iaf. Så när vi nästan var hemma, eller ja där grusvägen blir til asfalt iaf. Men där var det något som skrämade Doolin igen. Jag fattar det inte fortfarande. Jag såg inget, men hennes hjärta började bulta igen. Jag blev riktigt rädd där ett tag, eftersom jag inte kunde se något och Doolin började bli jätterädd och fick panik. Hon ville fly åt det håll som vi hade kommit från. Och den balansen man har kan man ju bara slänga bort eller ge till någon som har användning för det! Men iaf så var det inte lång ifrån att jag hade åkt av. Men jag fick henne till att gå framåt och sen så skrittade hon väldigt fort nästan travade på asfalten. Det kändes nästan som om hon hoppade fram. Sen kom den där jäkla gubben som bor i Grimhult som inte har något rätt i huvudet! Han kunde inte sakta ner eller släcka helljusen! Så jag och Doolin klarade oss helskinnade ända till stallet, fast som sagt har jag träningsvärk i axlarna och ryggen. Trodde att jag skulle ha det i låren men det hade jag bara första timmen ;)

Nu måste jag dammsuga innan mamma kommer hem igen (:

( + i kanten för Anna som nu vet vart Cafè Dream ligger, you go girl! <3 )

Kommentarer
Postat av: annamaria

YOU GO!<3<3

2009-11-27 @ 22:33:10
URL: http://jagvillintevaraharry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0