I skolan

Sho.
Nu sitter jag i skolan och väntar på att klockan ska bli kvart över 1 så att jag kan åka hem. Jag kanske ska rida med Frida, men får se om jag hinner med det. Tänkte att jag skulle ut och gå med Melina igen eftersom jag inte han det igår och jag slutar ju tidigt idag.
Sen ikväll skulle väl mamma och pappa bort så blir ensam hemma. Kan faktiskt vara lite skönt  att vara ensam hemma. Tänkte då att jag skulle städa färdigt i rummet så att jag kommer någon vart med det. Men Soy hjälper ju till med väldigt mycket att skräpa ner :P haha
Sen tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina hästar. Så ska snart göra kategorier med Doolin, Melina & Shannon. Men jag får se. Funderar fortfarande på de.
Just det. När jag var med Therese igår så cyklade vi upp till stallet. Jag kan säga att hon var inte spec social :P Pratade i telefonen ända från deras hus till stallet. Kan det ha varit 2 km eller något. Men det var inte det jag skulle skriva om. Utan när vi skulle sadla Donna (hästen) så får hon panik och nästan stegrar sig och håller på. Vi hade ställt upp henne i gången för att det är lättare att hantera henne där. När vi väl fått på sadeln, efter mycket om och men så var Therese tvungen att gå ut med hästen på stallplanen för att hon skulle lugna sig lite. Men det hjälpte inte för när hon kom in igen var hon lika dan. Så hon gick ut igen och gick lite längre med henne. men den här gången när hon skulle in i stallet så halkade hon redan innan hon satte hovarna på stengolvet, (samtidigt kom det en gubbe bakom henne, antagligen blev hon skrämd av de) och halkar ju då och nästan lägger sig ner på stengolvet i stallet. Först såg det  ut som om hon skulle lägga sig på Therese, men hon han hoppa in till väggen innan Donna halkade. Men det såg riktigt otäckt ut. Men som tur var hså hände inte så mycket utan att Donna fick ett litet brännmärke på  benet. Men jag hjälpte till att smörja henne. Men det hade kunnat sluta riktigt illa.
Nu har jag fått skriva av mig lite :)
<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0