Det du ser vid horisonten är inte det samma när du väl kommer fram

Idag har det varit en sån där dag då man inte skulle ha gått upp ur sängen.

Vaknade vid halv 3 och kunde inte sova, så satte på en film i hopp om att kunna somna. Och sagt och gjort. Sen kom mamma in vid halv 6 med beskedet att vattenpumpen eller något hade gått sönder så att varken vi eller djuren i ladugården hade något vatten. Kul att vakna till? Så det va bara att pallra sig upp, ta ett glas oboy och morgon cigg och sen ut och börja skrapa ner medans mamma hämtade hennes kompis som är elektriker. Och eftersom det blev sent igår i ladugåden hade ju korna skitit så mycket att det knappt gick att dra ner det i rännan, men det gick. men ont i händerna fick jag.

När de väl hittade felet så rättade dem till de och vi kunde börja mjölka, så när mamma var i väg och lämnade kompisen så började jag sätta på maskinerna på korna och ge dem mat och så. Vid halv 8 började jag mjölka och vi kom inte in förens 9 när vi annars kommer in runt halv 8-8. Och jag kan säga att det var inte bara jag som va irriterad, utan korna med. De gjorde inte annat än sparkade av sig maskinerna och höll på. Sen va det en ko som jag gärna skulle slänga något hårt i huvudet på! Hon tog sönder en maskin. Och för att kunna laga den är man tvungen att ta bort en kåpa, och innan vi fick bort den! Ont i händerna hade jag ju redan så det var ju bara att ta i så mycket man orkade och till slut fick jag ju bort den efter  mycket svordomar! Och så om inte det räckte så fungerade inte mjölktanken. Utan jag fick hoppa upp på den ( inte graciöst precis ) och fick trycka på en knapp som var längst in mot väggen. Det gick väl bra tills jag skulle vända mig om och fick en kant på rälsen rakt i pannan. Snacka om att min dag var helst förstörd, på bara några timmar!

Och igår så gick det oxå snett. Ungdjuren bet av kablen till upprullaren så att jag inte kunde ge dem mat. Och alla blir så irriterade när de inte får mat och jag blir irriterad för att inget fungerar så fort jag ska hjälpa till i ladugården. Men kanske sånt man får räkna med när man heter OLOFSSON!

Snart ska man ut och jobba igen. Och trött blev jag på min utväxt så jag har färgat det bruna och ska färga det blonda så fort jag kommer in från ladugården :D

i

Blir samma färg som jag redan har, fast tanken är att luggen ska bli lite blondare, men får väl se om det funkar  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0