Jag kan min kisse! :D

Nyss hemkommen från grannen med katten i buren.
Hon ringde mig vid 8 tiden och sa att våran stora kissekatt satt under hennes hus och vägrade komma ut. Hon berättade att han fräste och morrade åt henne så fort hon närmade sig honom. Även när hon skulle ge honom lite mat så höll han på och riva henne. Det är inte alls likt honom. Men så vi bestämde att jag skulle komma till henne efter medlodifestivalen, det vill säga vid halv 10. Hon sa att hon bara ville berätta vart vår katt var så att vi inte undrade och så sa hon att han verkligen inte ville komma ut. Och eftersom jag känner min katt så sa jag att vi kunde ju försöka, asså att jag skulle komma till henne och ropa på honom så kanske han skulle komma fram så att jag kunde ta med honom hem. ( Han kommer alltid till oss när han hör min eller mammas röst, därför kan jag min kisse xD) Så efter att ha sett melodifestivalen, som för övrigt faktiskt va ganska bra, så satte jag mig i gamla bettan (traktorn) och körde till grannen över skogen. Först visste jag inte vart hon bodde men hon gjorde det lättare för mig, hon stod utanför med en ficklampa. Så jag parkerade och så pratade vi lite innan jag fick se vart han satt. Så fort han hörde min röst så började han skrika och kravlade sig ur sitt gömställe och jag tog upp honom i min famn. Som vanligt när han ser oss efter några veckor så börjar han dra sig mot mig och jama och till sist började han dregla ;) Men han kunde verkligen inte sluta stryka sig mot mig ^^ Och sen pratade vi lite till innan jag satte honom i buren och åkte hem :) så nu sitter jag har i köket och han sitter och äter med de andra katterna i huset (:

Så nu har katterna, hundarna och hästarna fått mat :) Nu tar jag ledigt för ikväll. Jobba morgon imon! :)
God natt då ((:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0