Jag kan inte sova...

Jag tänker alldeles för mycket när jag ska sova. Hur det kommer bli efter skolan, om jag kommer att ha något jobb, kommer jag fortfarande bo hemma. Eller om jag kommer klara att ta körkort. Jag hatar att såna tankar alltid ska komma när jag ska sova. Jag tänker aldrig på det när jag är vaken, men så fort jag lägger huvudet på kudden och blundar så kommer dessa tankar upp. Jag tycker ju att det ska bli spännande att jobba, kanske flytta till en lägenhet, men ja tror inte att jag skulle kunna klara av det. På något vis så är jag nervös inför min framtid. På ett sätt vill jag inte sluta skolan, jag vill bara gå kvar för att jag vet inte vad som kommer hända efter skolan. Jag vill ju börja jobba så att jag kan få pengar, så att jag kan köpa mig en lägenhet så att jag kommer hemifrån. Men sen vet jag inte hur det kommer att gå till. Jag vet inte vad jag vill jobba med. Det finns så många alternativ men jag har ingen jävla aning vad jag vill! Och det här med körkort, det ska vi inte ens prata om. Jag mår som dåligast av det. Jag känner på mig att jag kan klara det, men om kvällarna så får jag för mig att jag inte kommer klara något. Jag vill inte känna så här om nätterna. Jag är aldrig utvilad, jag har inga glada tankar längre på nätterna. Förut tyckte jag att det var skönt att få gå och lägga sig, men nu är det bara en pina. Jag orkar inte oroa mig längre. Jag vill bara att livet ska skruvas fram några år så att allt ha löst sig. Men jag vet oxå att det går inte. Men sen när skolan är slut så ska jag söka sommarjobb och försöka få igång körkortet. Jag vill klara det, för jag vill inte leva på att alla andra ska köra mig så fort jag ska någonstans.

Jag vill bara kunna sova som jag har gjort innan allt detta :/

Kommentarer
Postat av: Carro

På dagarna lyckas man tränga undan de dåliga tankarna, men på kvällen kommer de alltid tillbaka<3 och skolan kommer alltid vara en trygghet, man vet lxm vad man ska göra varje dag. Jag har ångest för att ta studenten redan nu! Puss på dig <3

2010-01-09 @ 08:24:47
URL: http://caaroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0